dilluns, 18 de juny del 2012

D'expulsions, una reflexió necessària.


Sabeu que la gent t’escup de la vida amb una facilitat acollonant?
M’explico: des que vaig posar els peus en aquest país (que,per cert, ahir va fer un mes!), poca gent m’escriu, em té en compte, em pregunta com estic i, sobretot, comparteix la seva vida amb mi. Sí, cadascú té uns mecanismes diferents per gestionar la vida, però sabeu com és d’estranya aquesta sensació?
Els meus pensaments i les meves preguntes són senzilles: com la gent pot prescindir de tu tan fàcilment? Com de poc important ets a la vida d’algú que d’un dia per l’altre és com si t’haguessis mort? És curiós perquè quan estàs marxant, la gent del teu voltant et diu “sobretot escriu” o “estarem en contacte segur eh!”....Sobretot escriu? Vull dir: podria fer un diari, escriure a un blog, fer un llibre o moltes altres opcions, però enviar e-mails que queden en una pèrdua de temps em sembla bastant absurd!
Si mai marxeu a viure fora ( en sé de més d’una que llegeix això que ja ho ha patit i ja ho hem parlat), descobrireu que sou absolutament prescindibles per alguna gent i bastant imprescindibles per altra gent ( si, aquí la nota més positiva de tots aquests pensaments). Potser també podreu comprovar com de bonic, gratificant i encoratjador és que la gent que estimes t’escrigui, t’enviï un petit missatge, t’expliqui les coses que li passen o li deixen de passar o sent o deixa de sentir. I que la vida és compartir des del cor, des de l’ànima, des de l’amor de veritat i la confiança mútua...quina és aquesta importància tan gran de la distància!
La vida passa. Aquí és tot nou. Una casa nova, amics i amigues nous, feina nova, un llit nou, rutines noves...I totes aquestes coses són sensacions noves i, a vegades, és bonic compartir-les i fer partícips als altres de com és la vida d’aquí, i els colors i les olors i els problemes i els paisatges i les platges i les persones i els somriures i...Jo vaig deixar d’estimar a la gent que m’estimo el dia que vaig agafar un avió, ni vaig deixar de necessitar-la ni de voler-la.
La distància pot servir per obrir cors o bé per tancar-los. Gràcies a qui els obriu, no sabeu quant i com d’important és aquesta confiança en la distància.
Gràcies a aquells/es que m’escriviu als matins quan aneu camí de la feina empenyent un cotxet o intentant no adormir-vos al metro després d’un cap de setmana dur; o qui em manté al dia de la revolució; o qui m’envia fotos i vídeos de les trobades familiars; qui em va dedicar una hora tan bonica per parlar ahir al matí; i qui avui m’ha donat tan bones noticies en primícia; i bé, dels pares i avis i germans que he de dir, que són incondicionals...; i a tots/es els que encara voleu la meva companyia i no m’heu fet fora de la vostra vida...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada